28 Aralık 2011 Çarşamba

İşe Dönüş..Maden ocağında bir anne..




Ramazan Bayramının hemen ertesinde işe başladım.. İlk gün hem çok heyecanlıydım hem de çok garip.. Anneme ilk kez bu kadar uzun süre bırakacaktım Alp'i.. Çok korktum itiraf etmek gerekirse ama bir şey olursa hemen en geç 15 dakikada gelebilirim düşüncesini avcuma doldurdum.. Böylece Sol tarafım sıkıştıkça sol avcumu açıp baktım.. ilk bir ay boyunca mümkün olduğu kadar öğlenleri 12 ile en geç 2 arası eve gelip emzirmeye çalıştım..Emziremediğim de ise uyuyorsa yahut toksa karnı bu sefer sütümü sağıyordum.. Ama en çok arazide sağamayınca sütümü o ateşin verdiği sıkıntı ile sol tarafımın acısı daha da bir artıyordu.. Bir de açık havadan mı ne sütüm daha da bollaşıyordu arazideyken aksi gibi :D .. Zaten diyorum Alp topaç gibi çünkü ormanda, arazide temiz havada geziyor süt annesi de ondan..
Saat 17.00 oldu mu pilim bitiyor.. Bütün beyin hücre ve dokularımla Alp' e kanalize oluyorum.. Çünkü işte o saatlerde uykusu geliyor ve beni beklemeye başladığını hissediyorum..Geç kalırsam bile bensizken gece uykusuna yatmıyor kesinlikle.. İlle de emerek uyuyacak başka yolu yok..
İlk iş için Ankaraya uçarken sorunum yoktu ancak geri dönüş uçağını düşündükçe terledim..Çünkü saat en erken 20.00 de evde olabilecektim ve uyuyamayacaktı.. Asıl sorun ağlar mı, susturabilirler mi v.b.... Çok şükür Alp mutlu bir çocuk.. Evet ben gelene kadar kesinlikle gece uykusuna yatmıyor şöyle ki uyusa dahi yarım saate uyanıp gece uykusuna bir türlü dalamıyor.. Bunun dışında öyle ağlaması falan yok.. Sabırla gözleri uykusuzluktan kızarmış bir şekilde beni bekliyor..
İşimi çok seviyorum.. Çünkü yaza oğlum da benimle gezebilecek .. Ama en zoru hamile halimle maden ocağında çalışmaktı sanırım.. Tuhaf bir şekilde insanı biraz utandırıyor o kadar çok erkek içinde olup baban, amcan yaşında da olsalar hamile ve tek kadın olmak.. O yüzden doğumdan sonra çok rahatladım.. Tabi arazideyken bu sefer de sürekli 3 saatte bir sağım işlemi yapmak için OPET benzin istasyonuna gidiyoruz.. Beraber çalıştığım insanlar da benimle beraber alıştılar bu duruma.. Sağolsun OPETler :D.. Hem temizler hem de elektrik prizi hepsinde var..
Sütü sağmak halledilebiliyor ancak sütü eve kadar koruyabilmek mesele.. İşte o zamanda lokantalar giriyor devreye.. Hemen bir yeri gözüme kestirip buluyorum ve dolaplarına koymaları için emanete bırakıyorum.. Köydeysek muhtarın ailesi sağolsun hem sütü sağma işi için hem de saklama işi için mükemmel.. Yani biz Alp'i Trakya ile elele verip büyütüyoruz.. Çalışkan Madencilikten kimin yolu geçerse onlarla.. :D
O yüzden ben şimdiden herkese çok ama çok teşekkür ediyorum..
Alp'in ilk çıkmış olan 2 dişi Çalışkan Madencilikle çalışanların yüzü suyu hürmetine olsun :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder